Yunus Emre’nin Türbesi

Yûnus Emre’nin mezarı olduğu iddia edilen pek çok mezar ve türbe vardır. Bunlar; Eskişehir’in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy; Karaman’da Yunus Emre Camii avlusu; Bursa; Kula ile Salihli arasında Emre Sultan köyü; Erzurum, Duzcu köyü; Isparta’nın Gonen ilçesi; Aksaray; Afyon’un Sandıklı ilçesi; Ordu’nun Ünye ilçesi; Sivas yakınında bir yol üstü.

Ancak en kesin bilgiler Kırşehir’in Ulupınar Kasabasının Ziyarettepe mevkiinde olduğunu işaret etmektedir. Çünkü Yunus Emre hakkındaki bilgilerde bahsi geçen Taptuk Emre, Hacı-Bektaş’ı Veli, Ahi Evran-ı Veli Yunus Emre türbesine çok yakındır.

Yunus Emre’nin Sandıklı’da bulunan mezarı

Kaynak: http://www.sandikli.com, Vikipedia

Eskişehirdeki Türbesi

Kaynak:Türkçebilgi

110 Yorum (+add yours?)

  1. Ayhan
    Oca 09, 2007 @ 23:45:57

    Bir cok sehirde Yunus Emre’nin turbesi var.Eldeki mevcut belgelere gore buyuk ihtimalle gercek turbesi Kula ile Salihli arasında Emre Sultan köyü’nde yada Karaman’dadir.Basta bir kac kez acilip kapatilan ve Eskisehir/ Sarikoydeki mezar olmak uzere diger turbelerin bilimsel hic bir dayanagi yoktur.

    Cevapla

  2. emine
    Ara 04, 2007 @ 07:11:26

    bilindigi gibi herkes yunus emrenin turbesinin farkli yerlerde oldugunu soylensede bunu kesin olarak surada diyemeyiz ben bir tarihci olarak tarihi belgelere bakilmasi gerektigini soyluyorum benim gozlemlerime gore Yunus Emrenin turbesi kula ilcesinde bulunan Emre koyu uzerinde duruyorum.onemli olan nerede mezarinin oldugudugu degil onu tam anlamiyla anlamaktir bunu yaparsak onun nerede yatigini buluruz cunku kalbimizde yatiyor olacak.

    Cevapla

  3. emine
    Ara 04, 2007 @ 07:12:12

    bilindigi gibi herkes yunus emrenin turbesinin farkli yerlerde oldugunu soylensede bunu kesin olarak surada diyemeyiz ben bir tarihci olarak tarihi belgelere bakilmasi gerektigini soyluyorum benim gozlemlerime gore Yunus Emrenin turbesi kula ilcesinde bulunan Emre koyu uzerinde duruyorum.

    Cevapla

  4. özkan aras
    Şub 26, 2008 @ 09:23:15

    Emine Hanım:
    “ben bir tarihci olarak tarihi belgelere bakilmasi gerektigini soyluyorum benim gozlemlerime gore Yunus Emrenin turbesi kula ilcesinde bulunan Emre koyu uzerinde duruyorum.”
    demişsiniz.

    Bir tarihçi olarak Yunus Emre’nin türbesinin Kula ilçesinde bulunduğuna dair tarihi belgeleri açıklamanızı bekliyoruz.

    Hangi tarihi belgelermiş onlar?

    Aydınlatırsanız bizi bahtiyar olacağız!

    Şimdiden teşekkürler!…

    Cevapla

  5. Abdullah sarieren
    Nis 21, 2008 @ 11:39:54

    Ayhan bey ile Emine hanima katiliyorum .Bence de ya Kula ya Karaman Eskisehir’deki turbe yada mezar ,her neyse tam bir komedi.Bir kac kez acilmis kapanmis daha iyi gorunsun diye sehrin manzarali yerine nakledilmis, boyle sey olmaz .Bu Yunus emre’ye bence hakarettir.Sarikoy’u iddia etmek bilime ters dusen bir davranistir.

    Cevapla

  6. Abdullah sarieren
    Nis 21, 2008 @ 14:49:58

    Benzer gorus Nasreddin Hoca icin de gecerlidir .Nasreddin Hoca’da Sivrihisar dogumlu diye iddia edilir ama bakin Evliya Celebi seyahatnamesinde ne diyor : .“Akşehir ulema ve sulehası, ayan ve sipahisi libası fakire giyerler. Muhteşem adamları vardır. Cümle tüccar ehli hizmet, ehli sanat, garip dost adamlarıdır. Evvela şehrin canibi kulesi haricindeki hıyaben içre ulema–i din, simürgi ehli yakin elmevli Hazreti Eş Şeyh Hoca Nasreddin medfundur. Kendisi Akşehirlidir” . Goruldugu gibi unlu seyyah acik bir ifade ile Nasreddin Hoca’nin Akşehirli oldugunu soyluyor.

    Cevapla

  7. özkan aras
    Nis 22, 2008 @ 09:28:23

    Sayın Abdullah Sarıeren;

    Ben sadece mezarın Kula’da olduğuna dair bilimsel belgeleri açıklamanızı bekliyorum. Çok bilimsel araştırma yapıyorsunuz, sürekli bilimden dem vuruyorsunuz ya! Nelermiş acep o bilimsel veriler?

    Sarıköy üzerine bir arkadaşla epey yazışmıştık, onun için tekrar yazmak gereği duymuyorum. Merak eden arkadaşlar “Yunus Emre Müzesi (Mihalıçcık)” bölümünde okuyabilirler.

    Nasreddin Hoca konusuna gelince Hocanın mezarının Akşehirde olduğunun aksini iddia eden yok zaten. Doğum yeri Sivrihisar’dır. Bunun da Evliya Çelebi’nin söyledikleriyle çelişen bir tarafı yoktur zaten…

    Ama unutmayın sakın, Yunus Emre’nin mezarının Kula’da bulunduğuna dair BİLİMSEL!!! verilerinizi bekliyorum’…

    Cevapla

  8. Abdullah sarieren
    Nis 23, 2008 @ 15:16:46

    Nasreddin Hoca’nin Sivrihisar’da dogmamistir .oyle olsaydi Evliya celebi seyahatnamesinde ,Nasreddin Hoca Aksehirlidir demez ,Sivrihisarli diye bahsederdi.Ama unlu seyyah Aksehirli oldugunu ozellikle belirtmistir.Bir de Evliya Çelebi’nin söyledikleriyle çelişen bir tarafı yok diyorsunuz , seyyah acik ve net sekilde yazmis daha ne demeli?Isterseniz tekrar yazayim : “Akşehir ulema ve sulehası, ayan ve sipahisi libası fakire giyerler. Muhteşem adamları vardır. Cümle tüccar ehli hizmet, ehli sanat, garip dost adamlarıdır. Evvela şehrin canibi kulesi haricindeki hıyaben içre ulema–i din, simürgi ehli yakin elmevli Hazreti Eş Şeyh Hoca Nasreddin medfundur. Kendisi Akşehirlidir” .

    Yunus Emre konusunda Macit Aray’in Yunus Emre isimli kitabını oku yeterlidir.

    Cevapla

  9. özkan aras
    Nis 24, 2008 @ 10:52:46

    Diyorsunuz ki;
    1- Yunus Emre’nin mezarı Kula’dadır.
    2- Nasreddin Hoca Akşehirlidir.
    Nasreddin Hoca’nın Akşehirli olduğuna dair en büyük kanıtınız da Evliya Çelebi. Öyle ya büyük seyyah yanlış mı yazacak!

    Peki biz de ünlü seyyahı takip edelim bakalım.

    Ünlü Seyyah Evliya Çelebi, 1648 yılında Karaman’a gelmiş, camileri, türbeleri, ilginç yerleri dolaşmış, buralara ait tarihi bilgileri kitabına koymuştur. İşte, Evliya Çelebi’nin gördüğü yerlerden birisi de Yunus Emre’nin türbesidir.
    Evliya Çelebi şöyle diyor :
    “Kirişçi Baba Camiinde, Yunus Emre Hazretleri Merkadı (Mezarı) bulunmaktadır. Anın Türkice tasavvufune ebyat-u eş’arı, ilahiyatı meşhur-i afaktır.”

    Ne diyormuş ünlü seyyah?:)
    İsterseniz bir daha yazayım!
    Ne oldu sizin Kula?…:)

    Cevapla

  10. özkan aras
    Nis 24, 2008 @ 11:45:42

    Ben size belgeleri açıklayın diyorum siz bana kitap öneriyorsunuz!
    (Önerdiğiniz kitap hakkında da yeteri kadar bilgim vardır merak etmeyin.)

    Hele bir yazın bakalım hangi bilimsel belgelerde yazıyormuş “Yunus Emre’nin mezarı Kula’dadır” diye!

    Yanıt hakkımız baki tabi ki…

    Ondan sonra insanlar karar versinler neyin ne olduğuna…

    Google’dan iki kelime sorgulamakla olmaz bu işler…

    Cevapla

  11. Abdullah sarieren
    Nis 24, 2008 @ 15:19:15

    özkan bey , Yunus Emre konusunda ilk arastirma sarikoy’de yapilmis , kimse inanmiyor tabi, inanmazda zaten .Eger orasi kesin olsa , insanlar neden inanmasin ?cunku gosterilen belgeler belge degil .Simdi Evliya celebiyimi hedef aldiniz.Dogru ya siz tarihi belgelere inanmazsiniz.

    Cevapla

  12. özkan aras
    Nis 25, 2008 @ 20:00:01

    Yukarıda yazdıklarımdan Evliya Çelebi’yi hedef aldığım gibi bir sonuç çıkartabiliyorsunuz ya Evliya Çelebi okusa o bile gülerdi buna:)

    Her okuyanın rahatlıkla anlayabileceği gibi ben içinde bulunduğunuz çelişkiyi gün yüzüne çıkarmak için biraz mizahi bir anlatım yolu seçtim. Eğer bu biraz üstü kapalı olduysa net bir biçimde ifade edeyim. Siz de yanıt verin…

    Nasreddin Hoca’nın Akşehirli olduğunun kanıtı olarak Evliya Çelebi’yi referans gösteriyorsunuz. O dediyse doğrudur diyorsunuz. Ama çelişkiniz burda başlıyor işte! Çünkü siz Yunus Emre’nin mezarı Kula’dadır diyorsunuz. Evliya Çelebi de Karamanda diyor. Nasreddin Hoca konusunda Evliya Çelebiye toz kondurmazken Yunus Emre söz konusu olunca Evliya Çelebi’ye neden itimat etmiyorsunuz? Neden inanmıyorsunuz? Tarihi belgeleri kendinize kanıt diye alırken hangi kıstasları kullanıyorsunuz?

    Bu ne perhiz bu ne…

    Cevapla

  13. özkan aras
    Nis 25, 2008 @ 20:10:58

    Yunus Emre’nin mezarının Sarıköyde bulunduğuna kimse inanmıyor diyorsunuz!

    O inanmıyor dediğiniz kimselerden üç beş araştırmacının adını yazar mısız?

    Ben Sarıköy’de olduğunu söyleyen ülkenin önde gelen bilim ve edebiyat adamlarını buraya yazmaya kalksam sitenin kapasitesi buna elvermez:)

    Siz inanmıyorsanız inanmayın önemi yok!

    Ama google’den iki kelime sorgulayıp öğrendiğiniz iki üç bilgi kırıntısıyla konuya çok hakim insan edalarında birşeyler döktürüp hiç araştırma yapmamış insanların akıllarını bulandırmayın yeter!

    Cevapla

  14. Abdullah sarieren
    Nis 28, 2008 @ 11:17:18

    Ozkan bey ,

    Okumayi sanirim tam sokememissiniz gibi geliyor , ilk mesajimi iyi okuyun ya Kula ya Karaman diye yazdim.
    Ulkenin onde gelen bilimadamlari sarikoy diyorsa neden nokta konamiyor kardesim,ilk arastirma orada yapilmis
    rapor’a imza atildigi bile mechul .Ben sizi iyi anliyorum .Benim tahminime gore sizler suranin buranin tarihi simgelerini sahipleniyorsunuz gibi geliyor.Ayrica bazi Eskisehirli sitelerde unluler listesinde Karamanli Seyh Edebali,Karamanli Dursun fakih ile Kochisarli Aziz Mahmut Hudayi’nin ne isi var .Aziz mahmut hudayi Kochisarli yalniz cocuklugu sivrihisarda gecmis , ama kolayini bulmuslar sivrihisar’da dogdu diye yazivermisler :)) .. Allah’tan Mevlana,Haci bektas-i Veli gibi buyuklerin yattiklari yerler belli , ne demek istedigimi anlamissinizdir.

    Cevapla

  15. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 14:46:37

    Abdullah Bey;

    Maşallah siz sökmüşsünüz okumayı ama okuduğunuzu anlama, anladığınızı yorumlama, yorumlardan yeni sentezlere ulaşıp somut bilgiye ulaşma aşamalarında oldukça büyük problem yaşıyorsunuz!

    -Okudun mu?

    -Okudum.

    -Ne anladın?

    -Hiç!

    O zaman ben ne anladım senin okumandan!

    Yukarıdaki yazılarda size gayet açık ve net sorular sordum.

    “…Yunus Emre’nin mezarının Kula’da bulunduğuna dair BİLİMSEL!!! verilerinizi bekliyorum’…”

    “Hele bir yazın bakalım hangi bilimsel belgelerde yazıyormuş “Yunus Emre’nin mezarı Kula’dadır” diye!”

    Yanıtınız ilginç:”özkan bey , Yunus Emre konusunda ilk arastirma sarikoy’de yapilmis , kimse inanmiyor tabi, inanmazda zaten .Eger orasi kesin olsa , insanlar neden inanmasin ?cunku gosterilen belgeler belge degil .Simdi Evliya celebiyimi hedef aldiniz.Dogru ya siz tarihi belgelere inanmazsiniz.”
    Çok tatmin edici bilimsel bir belge…:)

    “Yunus Emre’nin mezarının Sarıköyde bulunduğuna kimse inanmıyor diyorsunuz!

    O inanmıyor dediğiniz kimselerden üç beş araştırmacının adını yazar mısız? diye soruyorum.

    Yanıt: “..bazi Eskisehirli sitelerde unluler listesinde Karamanli Seyh Edebali,Karamanli Dursun fakih ile Kochisarli Aziz Mahmut Hudayi’nin ne isi var .Aziz mahmut hudayi Kochisarli yalniz cocuklugu sivrihisarda gecmis , ama kolayini bulmuslar sivrihisar’da dogdu diye yazivermisler :))”
    Tam da sorumun cevabı:)
    Bu da çok tatmin edici bilimsel bir belge:)

    Önce sorulan sorulara doğru dürüst cevap verin, verecek cevabınız yoksa bilmediğiniz konularda biraz mütevazi olmayı öğrenin!…

    Cevapla

  16. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 14:54:27

    Ama sizde büyük gelişmeler de var. Bunu kabul etmek lazım.

    “Ozkan bey ,

    Okumayi sanirim tam sokememissiniz gibi geliyor , ilk mesajimi iyi okuyun ya Kula ya Karaman diye yazdim.”

    dediğinize göre ve Kula hakkında bilimsel dediğiniz verileri ortaya koyamadığınıza göre Kula’dan Karaman’a doğru bir kaçış görüyorum sizde, satıverdiniz iki dakikada Kula’yı:)

    Karaman konusuna gelince onu bu konulara daha hakim bir arkadaşla tartışmıştım zaten.

    Merak eden arkadaşlar varsa “Yunus Emre Müzesi (Mihalıçcık)” bölümünden yazılanlara ulaşabilirler. Sanırım herkes için faydalı olabilecek yazışmalardı.

    Cevapla

  17. Abdullah sarieren
    Nis 28, 2008 @ 15:05:50

    Ozkan bey ,

    Sizi cok iyi anliyorum 🙂 , yalniz Turkiye’nin cogunlugu benim gibi dusunuyor.Yoksa bugun 15 tane Yunus Emre mezari olmazdi. 🙂

    Aslinda siz de bana hak veriyorsunuz ,ama bos yere gurur yapiyorsunuz.

    Cevapla

  18. Abdullah sarieren
    Nis 28, 2008 @ 15:16:13

    Ayrica ben ne Kula’yi ne Karaman’i sattim .Onlarinki sizinkinden bin defa daha gercekci .En azindan turbeyi daha iyi manzarali yerde olsun diye oraya buraya tasimamislar.Yine soyluyorum sarikoy inandirici degil bir efsaneden ibaret ,hatta efsanede degil uydurmada gibi bir sey.

    Cevapla

  19. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 15:48:51

    Türkiye’nin çoğunluğunun sizin gibi düşünüyor olması gayet normal çünkü bizim ülkemizde insanların okuma alışkanlığı yok! Geçenlerde kitap okuma alışkanlığı üzerine yayımlanan bir araştırma sonuçlarına göre; Japonya’da kişi başına senede 8 kitap düşerken, Türkiye’de 8 kişi başına 1 kitap düşüyor:) Kitap okuma alışkanlığı konusunda çoğu Afrika ülkelerinden bile geride iken ülkenin çoğunluğunun sizin gibi düşünüyor olması beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor.

    Cevapla

  20. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 15:49:57

    Gene belge yok gene bilgi yok…

    Bol bol laf salatası!…

    Cevapla

  21. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 16:01:49

    “İlk mezarı tren yolunun hemen yanındadır. Eski buharlı lokomotiflerden sıçrayan kıvılcımlar mezar civarındaki kurumuş otları tutuşturduğundan, mezar bir kaç defa yangın tehlikesi geçirmiştir. Bu nedenle mezarının tren yolundan biraz daha uzaklaştırılması amacıyla ikinci mezarı yapılmış ve oraya taşınmıştır.”

    Google’ı bile kullanamıyosunuz daha:)

    Cevapla

  22. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 16:02:39

    Bakalım hangi bilimsel!!! bilgi ve belgeleri paylaşacaksınız şimdi bizimle!…

    Cevapla

  23. özkan aras
    Nis 28, 2008 @ 16:22:54

    Ayrıca, benim burda sizinle yazışmamın nedeni sizi ikna etmek değil. Bunun mümkün olmadığının zaten farkındayım. Çünkü edindiğiniz iki üç bilgi kırıntısıyla önyargılarınıza tutsak olmuşsunuz. Einstein’ın dediği gibi: ” Ön yargıları kırmak atomu parçalamaktan daha zordur.”

    Yazışma nedenim, bu konuda araştırma yapan insanlar Yunus Emre’nin mezarı Kula’da mıdır diye merak edip de yolları buraya düşerse Yunus Emre’nin mezarının Kula’da olduğuna dair hiçbir bilimsel bilgi ve belge olmadığını onlara göstermekti.

    Bunda da zaten fazlasıyla amacıma ulaştım.

    Çünkü böyle bir belge yok ortada.

    Var diyen bir arkadaş çıkarsa koysun belgeleri ortaya.

    Yoksa bu tartışma lüzumsuz bir hal almaya başladı. Fazla uzatmaya gerek olmadığı düşüncesindeyim.

    Herkese saygılar…

    Cevapla

  24. Abdullah sarieren
    Nis 29, 2008 @ 15:01:29

    Ozkan bey,

    Mantikli olarak bir dusunun ilk arastirma senin iddia ettigin yerde yapilmis sizin belgeleriniz saglam olsaydi , neden insanlar inanmamazlik yapsinlar.Demekki gorunuyorki var bu isin icinde bir dalavere. 15 yerde ayri ayri mezar var .Sarikoy’un belgeleri ve dayanaklari bana gore sacma , inanmiyorum.Inanilacak bir tarafi yok .Yahu bu tartismanin Turkiyede kitap okumayla ne alakasi var?hadi okumayan okumuyor , okuyan bir cok insanlarda inanmiyor sarikoy’e .Hem ben eminimki sizden daha fazla kitap okuyorum , cunku benim memleketim yasadiginiz sehirden daha fazla kitap okuyor,o yuzden bu konuda hic tartismayalim.

    Cevapla

  25. yunus emre tekel
    May 29, 2008 @ 22:05:55

    s.a arkadaşlar bir evliya zatın sohbetinde bulunuyordum bana ismimi sordu yunus emre dedim bana türbesinin nerde olduğunu sordu . bircok yerde olmasına rağmen aslında kendisi burada istirahat etmek tedir dedi bu yerin ismi…..

    Cevapla

  26. yunus emre tekel
    May 29, 2008 @ 22:15:35

    arkadaşlar ayryca ismet inönü zamanında tren yolu geçecek diye türbe yıkılacak ve kemikler başka yere nakil edilecek diye emir geliyor bu bir şekilde duyuluyor insanlar akın akın geliyor ve kabri şerifi açıldığında bir eli kalbinde daha yeni uyumuş gibi görülüyor . kendisinin tabiriyle ”ölen hayvan idir aşıklar ölmez” ve unutmadan türbeyi yıkmaya gelenler demir yolunun metrelerce ileri atıldığını görüyorlar bunu köylülerin yaptığını sanıyorlar ancak profesyonel yapıldığını görüyorlar bir keramet de orada görüyorlar .o gibi mübarek zatlar kendilerini korurlar samsunda kılıç dede hz ankarada gülbaba hz gibi zatlarında kabirleri yıkılmak istenmiş ancak yıkılamamıştır…..

    Cevapla

  27. yunus emre tekel
    May 29, 2008 @ 22:20:44

    yani kabrinin taşınma sebebi özkan kardeşin dediği gibi kıvılcım mevzu değildir ismet inönü denilen ve islam düşmanının yaptığı temizleme(!) nedeniyle bu yola başvurmuştur .türbenin yıkılacağı duyulunca halkı sakinleştirmek için daha güzeli yapılarak taşınacaktır denmiştir.

    Cevapla

  28. yunus emre tekel
    May 29, 2008 @ 22:26:57

    ayrıca bu ismet itönü siirtin tillo denilen bölgesine de asker yolamıştır bu bbölge araştırırsanız görürsünüz 1000erce evliyanın kabrinin bulunduğu yerdir ancak o mevkiye asker giremiyor girsten geri dönüyorlar keza said nursi hz lerinin vefat ettiğinde vücudundan bile korkuyorlar ve şu an kabri şerifi bilinmemektedir bunun gibi bircok ornek verebilirim……..

    Cevapla

  29. yunus emre tekel
    May 29, 2008 @ 22:35:42

    aslında bunlar benim konum değil asıl gelmek istediğim yunus emre nın tasavvufi yaşantısıdır hayatta aşkı nasıl bulduğudur ki mevlana hz nereye çıktıysam yunusun ayak izlerini gördüm demiştir . onu emre yapan sırrı bulmak gerekir. o da bir insandı istidadı oluş da olabilir bizim istidadımız olmasada istemeliyiz onun hazinesinden eksilirmi onun lutfu cok geniştir. tabi burda aslolan yine yunusun (hz) dediği gibi bir kamil mürşit bulmaktır. şu denebilir bu zamanda var mı ? sadece şunu söyliyim yolda buluna gör alırlar seni diye bir ilahi var anahtar kelime samimiyettir dosdoğru istenirse mutlaka bulunur ama ısrarlı olarak lafı çok uzattım galiba .. tasavvuf ilmi ledün dersidir gizli ilimdir yunus (hz) a ilham olduğu gibi bizede ilham olmasını niyaz ederim RABBUL ALEMİNDEN…

    Cevapla

  30. yunus emre tekel
    May 29, 2008 @ 22:37:17

    ”’GÜL GÜL BAHÇELERİNDEN DERLENİR”’ KİBAR-I EVLİYA

    Cevapla

  31. Ali Riza
    Haz 11, 2008 @ 14:13:34

    Abdullah Sarieren bey ‘in sozlerinin hepsine katiliyorum.

    Cevapla

  32. Ertuğrul ÖZKULLUK
    Tem 12, 2008 @ 20:01:54

    Mevlânâ, Hacı Bektaş-ı Velî, Ahî Evrân-ı Velî, ve Yunus Emre.
    İl olarak sıralarsak

    Konya, Nevşehir, Kırşehir, Kırşehir bu biraz düşünmemizi ve haritaya bakmamızı sağlar belki.

    ben bir arkeoloj veya tarihçi değilim ama tarihe ışık tutanların eserlerini okuduğumuzda Herşey gayet açık. Nur içinde yatsın hepsi ama en Kırşehirde olduğunu düşünüyorum.

    Cevapla

    • süleyman
      Kas 26, 2013 @ 11:32:01

      selam kardeşim siz halkısınız Yunus icanadoluda ancak bahsi gecen yer Kırşehire değil Aksaray ili Ortaköy ilçesi Reşadiye köyüdür eskiden Kırşehire bağlı ididi

      Cevapla

  33. Erkan
    Tem 28, 2008 @ 08:05:29

    Yunus Emre’ nin mezarinin Karaman’ da bulundugu devlet kayitlarinda acikca belirtiliyor.Neyi tartisiyorsunuzki .Devlet bazi sehirler uzulmesinde diye resmen Karaman demekten cekiniyor.Bu buyuk insanin sadece kendi degil dedesi Haci ismail’ in mezari bile Karamanda iken ve kultur bakanliginca restore edilmesine ragmen daha hala bir takim hurafelerle bazi sehirlerin Yunus Emre’ yi bosuna sahiplenmeleri anlamsizdir.

    Cevapla

  34. özkan aras
    Tem 29, 2008 @ 13:53:37

    “Kendi bahçesinde
    dal olamayanın biri
    Girmiş bahçeme
    ağaçlık taslıyor.”

    Severim Özdemir Asaf’ı!..

    Cevapla

  35. Mehmet karaca
    Ağu 02, 2008 @ 11:07:59

    Guzel ve modern bir sehir olmasina ragmen Eskisehir tarihi ve kulturel olarak zengin degildir malesef . Tarihi sahsiyetler bakimindan zengin olan Malatya ,Kirsehir,Kayseri , Konya, Karaman ve benim memleketim Bursa tarihi ve kulturel olarak cok zengin sehirlerdir.Yunus Emre’nin Bursa’da oldugu yonunde de iddialar var , ama bunlar tabi kesin degil benim okuduklarima gore en dogru ve mantikli olani Karaman’daki turbe .Cunku belgeler daha saglam gozukuyor.Yunus Emre Haci bektas-i veli’nin yanina hic gitmemistir , bu bir uydurmadir .Gitmis olsa bir kezde olsa siirlerinde Haci bektas’tan bahsederdi.Bu konuda Betasi velayetnamelerine degil , daha gercekci belgeler olan il yazici kayitlarina bakmak lazim.Eskisehir’in bagli oldugu Ankara salnamelerinde Yunus Emre’den bahsedilmemistir hic.Karaman’in bagli oldugu Konya salnamelerinde ise Yunus Emre’den defalarca bahsedilmistir.Bu duruma gore tartismasiz Yunus Emre Karamanlidir, cunku soylencelere degil belgelere bakmamiz gerekir.Eskisehirli arkadaslar alinmasinlar , ama is kayitlara bakar rivayetlere degil.

    Cevapla

  36. özkan aras
    Ağu 05, 2008 @ 07:47:32

    Yesinler sizin tarihi vesikalarınızı!

    Ya okuma yazmanız yok ya da algılama gücünüz zayıf!…

    Bir kez daha yazayım isterseniz.

    Karamanda olduğunu söylediğiniz ve kayıtlarda geçen iki Yunus vardır;

    1- Birincisi Kirişçi Baba’nın müridi Yunus’tur. Yaşadığı tarih de 1500′lü yıllara rastlar.

    2- İkincisi 1361′li yıllarda iktidara geçen Karaman Beyi Alaeddin tarafından idam edilen Yunus’tur. (Yunus Emre’yi Karamanlı yapmak uğruna saray entrikalarına karıştığı için idam edilen Yunus’u, bizim Yunus’la bir tutmaya çalışmak hangi ahlaka ve hangi vicdana sığar?)

    ki iki Yunus’un da yaşadığı yıllar Yunus Emre’nin yaşadığı yıllarla örtüşmez. Biri Yunus Emre’den en az 50 yıl, diğeri ise en az ikiyüzyıl sonra yaşamıştır.

    Daha da anlamadıysanız ne diyeyim:

    “Allah akıl fikir versin!”

    Cevapla

  37. muhammet seyid
    Ağu 05, 2008 @ 16:03:30

    selamunaleyküm arkadaşlar hiçbir evliya arkasında uzun uzun bu tür tartışmalar yapılmaz oturduğunuz yerde onlara dua etseniz o dua onlara birer hediye nur şeklinde gider kesinlikle yanlış anlaşılmasın lütfen. nasılki peygamber efendimizin (s.a.v) kabrine gidemesekte salavat getiririz ve ona selamımız gider evliyalar, ulemalar, alimlere yapılan dualarda öyledir. hakkınızı helal edin allah sizlere iman kur-an nasip etsin allaha emanet olun.

    Cevapla

  38. Erkan
    Ağu 06, 2008 @ 10:48:54

    özkan aras yazdiklariniz tamamen hikaye.Kendinizi kandirip durmayin.Tarihi buyuk sahsiyet konusunda Karaman’ in,Kirsehir’ in , Konya’ nin ,Bursa’ nin bir eksikligi yok siz kendinize bakin.Yunus emreyi tartisma konusu yaptiniz,Nasreddin Hoca’ yi yine oyle.Burada herkesin yeterince okumasi yazmasi var,sorun sizin gercegi bunu kabullenememeniz ,bir hikaye bulmussunuz onunla avunuyorsunuz.

    Cevapla

  39. Erkan
    Ağu 06, 2008 @ 10:50:03

    Bu kafa Türkmen kafasıdır” diyerek türbe yapmışlar .

    Yunus Emre şiirlerinin ortaya çıkarılması ve değerlendirilmesinde öncülük eden Araştırmacı Yazar Cahit Öztelli’nin Belgelerle Yunus Emre isimli kitabında bu kadarına da pes dedirten ilginç olaylar ve ifadeler yer alıyor.

    1946 yılında Yunus Emre’yi Sevenler Demeği’nin girişimiyle Eskişehir’in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy’de demiryolu kenarında bulunan, son derece fakir, sade bir toprak ve taş yığını olan bir mezarın Yunus Emre’ye ait olduğu iddia edilir.Mezar açtırılır Mezarda bulunan 15 iskeletin içinden çıkan en koca kafalı iskelet “Bu bir Türkmen kafasıdır” denilerek; Yunus’un iskeleti olduğu iddiasıyla başka yere nakledilir ve bir anıt mezar yaptırılır. Açılan sade bir mezardan çıkan iskeletlere bakıp; en koca kafalısını seçmek, “Bu kafa Türkmen kafasıdır” diyerek, bunun Yunus Emre’ye ait olduğunu iddia etmek, bilimsellikle uzaktan yakından ilgili değildir.

    Bu manzara hakkında kurul üyelerinden Kemal Güngör ; Mezarın açılışında bende vardım. Gerçekten 15 kadar iskelet çıktı. Ama … bazı sebeplerden dolayı bunu açıklamadık.,..” demiştir.

    Cahit Öztelli “Belgelerle Yunus Emre” adlı kitabının 67. sahifesinde : “ Mezarın açılışında bulunan ve rapor heyet üyeleri şu kişilerdir: Halim Baki Kunter, Ahmet Adnan Saygun, Kemal Güngör, Raci Temizer ve Hasan Bıçakcı idi.
    Kurul üyeleri arasında Yunus ile ilgili tek bilgi sahibi Halim Baki Kunterdir. O da toprak yığınından başka bir şey olmayan mezar başına yüzde yüz inanarak gitmişti. Fakat mezar açılıp ta onbeş iskelet çıkınca büyük bir hayal kırıklığına uğramış, kurul üyeleri rapor hazırlama konusunda aralarında büyük bir tartışma çıkmış, sonunda “halkın duygularını incitmeme” ( Eskişehirlilerin ) gibi bir gerekçe ile rapor yazılmıştır.

    Raci Temizer de Bu mezarın, değil Yunus Emre’ye , herhangi bir Müslüman’a dahi ait olamayacağı gerekçesi ile itiraz ettiğini; mezardan onbeş iskelet çıktığını ve öteki hususları Karaman’da yapılan anma töreni sırasında itiraf etmiş ve “O zamanlar Yunus’un başka yerde, özellikle Karaman’da yattığını bilmiyorduk. Onun için H.Baki Kunter’in ısrarı ve halkın hissiyatına gölge düşürmemek için ses çıkarmadık” dediğini ifade etmiştir.

    Cevapla

  40. Erkan
    Ağu 06, 2008 @ 10:50:23

    Yunus Emre’nin gerçek mezarı (türbesi) Karaman’da:

    Yunus Emre’yle ilgili bütün kaynak ve belgelerde, atalarının Horasan’dan gelerek Karaman eyaleti topraklarına yerleştiği ve Yunus’un Karaman’da yaşadığı açıkça belirtilmektedir.

    Yavuz Sultan Selim döneminin 871 nolu Konya il yazıcı defterindeki belge Başbakanlık Arşivindedir. Bu belgenin 235. sayfasında Yunus’un bağlı bulunduğu aile reisi İsmail Hacı’nın, cemaati ile birlikte Horasan’dan Larende’ye (Karaman) gelerek; burada yerleşip yurt edindiği yazılıdır. Bu belgede adı geçen Hacı İsmail Köyü, Yunus Emrenin dedesi olan Hacı İsmail tarafından kurulmuş; Karaman’a 29 Km. uzaklıktadır. Yine bu belgede Yunus Emre’nin, Karamanoğlu İbrahim Bey’den YERCE adındaki yeri satın aldığı ve ölünce mülkününün çocuklarına miras kaldığı belirtilmektedir.

    Cevapla

  41. özkan aras
    Ağu 06, 2008 @ 13:37:29

    1-Yunus Emre’nin şiirlerinin ortaya çıkarılmasına öncülük eden Cahit ÖZTELLİ diyorsunuz!…

    Yesinler sizin o güzel yorumunuzu!

    Daha önce de bir arkadaşla tartışırken (belki de sizdiniz) Abdülbaki GÖLPINARLI VE Cahit ÖZTELLİ kıyaslaması yapmıştım. O yazıyı bir okursanız şiirlerin ortaya çıkarılmasında kimin öncülük ettiğini göreceksiniz.

    Yalnız Cahit ÖZTELLİ okuyacağınıza hocaların hocası Abdülbaki GÖLPINARLI’ya da bir göz atmanızı tavsiye ederim.
    (…Yunus Emre’nin mezarı Karaman’da diyenlerin dayandıkları belgeler birer kalastan ibarettir ancak…) bölümüne de dikkat!

    2- Yazdıklarınızın hiçbiri Yunus Emre’nin mezarının Eskişehirde bulunmadığına delil teşkil etmez.

    3- Yazdığınız belge (ki o konuda tartışmalıdır.) Yunus Emre soyunun Karamandan toprak satın almasına ilişkindir. Yunus Emre’nin mezarının orda olduğuna dair birşey geçmez. ya da ben mi göremedim:)

    4- Cahit ÖZTELLİ’yi çok iyi okuduğunuz anlaşılıyor. Sizden ricam; Cahit ÖZTELLİ’nin anlattığı Şikari tarihinde bahsi geçen Yunus Emre’yi bize bir anlatırsanız çok bahtiyar olacağız.

    vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler!

    Cevapla

  42. Erkan
    Ağu 08, 2008 @ 10:27:50

    Bu kafa Türkmen kafasıdır” diyerek türbe yapmışlar

    Yunus Emre şiirlerinin ortaya çıkarılması ve değerlendirilmesinde öncülük eden Araştırmacı Yazar Cahit Öztelli’nin Belgelerle Yunus Emre isimli kitabında bu kadarına da pes dedirten ilginç olaylar ve ifadeler yer alıyor.

    1946 yılında Yunus Emre’yi Sevenler Derneği’nin girişimiyle Eskişehir’in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy’de demiryolu kenarında bulunan, son derece fakir, sade bir toprak ve taş yığını olan bir mezarın Yunus Emre’ye ait olduğu iddia edilir.Mezar açtırılır Mezarda bulunan 15 iskeletin içinden çıkan en koca kafalı iskelet “Bu bir Türkmen kafasıdır” denilerek; Yunus’un iskeleti olduğu iddiasıyla başka yere nakledilir ve bir anıt mezar yaptırılır. Açılan sade bir mezardan çıkan iskeletlere bakıp; en koca kafalısını seçmek, “Bu kafa Türkmen kafasıdır” diyerek, bunun Yunus Emre’ye ait olduğunu iddia etmek, bilimsellikle uzaktan yakından ilgili değildir.

    Bu manzara hakkında kurul üyelerinden Kemal Güngör ; Mezarın açılışında bende vardım. Gerçekten 15 kadar iskelet çıktı. Ama … bazı sebeplerden dolayı bunu açıklamadık.,..” demiştir.

    Cahit Öztelli “Belgelerle Yunus Emre” adlı kitabının 67. sahifesinde : “ Mezarın açılışında bulunan ve rapor heyet üyeleri şu kişilerdir: Halim Baki Kunter, Ahmet Adnan Saygun, Kemal Güngör, Raci Temizer ve Hasan Bıçakcı idi.
    Kurul üyeleri arasında Yunus ile ilgili tek bilgi sahibi Halim Baki Kunterdir. O da toprak yığınından başka bir şey olmayan mezar başına yüzde yüz inanarak gitmişti. Fakat mezar açılıp ta onbeş iskelet çıkınca büyük bir hayal kırıklığına uğramış, kurul üyeleri rapor hazırlama konusunda aralarında büyük bir tartışma çıkmış, sonunda “halkın duygularını incitmeme” gibi bir gerekçe ile rapor yazılmıştır.

    Raci Temizer de Bu mezarın, değil Yunus Emre’ye , herhangi bir Müslüman’a dahi ait olamayacağı gerekçesi ile itiraz ettiğini; mezardan onbeş iskelet çıktığını ve öteki hususları Karaman’da yapılan anma töreni sırasında itiraf etmiş ve “O zamanlar Yunus’un başka yerde, özellikle Karaman’da yattığını bilmiyorduk. Onun için H.Baki Kunter’in ısrarı ve halkın hissiyatına gölge düşürmemek için ses çıkarmadık” dediğini ifade etmiştir.

    Cevapla

  43. Erkan
    Ağu 08, 2008 @ 10:34:43

    ozkan bey ,

    sizi anliyorum , bir sey denediniz ama olmadi .Gercegi hic bir zaman degistiremezsiniz .Bu isler belge ile olur.Oyle imzasiz raporlarla falan olmaz.Anlamadigim sereflikochisarli Aziz Mahmut hudai’ yi nasil Sivrihisarli yaptiniz yani bu kadarina da pes .Siz simdi uduruverirsiniz bunada bir seyler. :))

    Cevapla

  44. Erkan
    Ağu 08, 2008 @ 10:37:09

    haa bir de Seyh Edebaliyi bazi sitelerinizde goruyorum , Karaman’ da dogdunu yazamiyorsunuz eliniz varmiyor galiba 🙂

    Seyh Edebali Karamanlidir.

    Cevapla

  45. Erkan
    Ağu 08, 2008 @ 10:40:48

    Ozkan bey siz sunu soyleyeyim Eskisehirli diye iddia ettikleriniz bir tanesi bile oz Eskisehirli degil.

    Yunus Emre – Karamanli

    Nasreddin Hoca – Aksehirli

    Aziz Mahmut hudayi – Serefli kochisarli

    Seyyit battal Gazi – Malatyali

    Cevapla

  46. özkan aras
    Ağu 08, 2008 @ 13:15:28

    -“Anlamadigim sereflikochisarli Aziz Mahmut hudai’ yi nasil Sivrihisarli yaptiniz yani bu kadarina da pes”

    Ne zaman yapmışım:) yapmışım da benim haberim yok herhalde:)

    -“haa bir de Seyh Edebaliyi bazi sitelerinizde goruyorum , Karaman’ da dogdunu yazamiyorsunuz eliniz varmiyor galiba”

    evet benim on onbeş sitem var:) canım sıkıldıkça site kurarım ben:)
    bir gün birini Eskişehirli yapıyorum. bir gün birini.
    birazdan da bir site daha kurup sizi de Eskişehirli yapacağım:)

    Cevapla

  47. özkan aras
    Ağu 08, 2008 @ 13:24:06

    Kardeşim, papağan gibi aynı şeyleri yazmaktan sıkılmadınız mı?

    Yanıtla yanıtla dön dön başa gel…

    Doğru dürüst tartışmaya gireceksen öyle bir iki internet sitesinden bir iki bilgi kırıntısını beyninin bir köşesine yerleştirip papağan gibi onları tekrarlamayacaksın!

    Sana bir soru sorulduysa doğru dürüst bir cevabın varsa onu yanıtlayacaksın.

    Tartışmanın özü budur.

    Biz Yunus Emre tartışıyoruz, sen nerelerde geziniyorsun.
    Battal Gazi’ymiş, Nasreddin Hoca’ymış…
    Onlar hakkında da bir site kurarsanız tartışmak için sizi orda bekleyeceğim.

    size bir soru sormuştum daha önce, kıvırmadan başka konularla demogoji yapmadan yanıtlayıverin bakalım.

    Tekrar soruyorum;

    “Cahit ÖZTELLİ’yi çok iyi okuduğunuz anlaşılıyor!!! Sizden ricam; Cahit ÖZTELLİ’nin anlattığı Şikari tarihinde bahsi geçen Yunus Emre’yi bize bir anlatırsanız çok bahtiyar olacağız.”

    Bahtiyar olmak için bekliyoruz…

    Cevapla

  48. Erkan
    Ağu 14, 2008 @ 13:30:28

    özkan bey sana karsi kotu bir laf soyleyenmi oldu , niye kiziyorsunki? Ya en basit soru , gerci daha oncede sorulmus diger tartistigin kisiler tarafindan , dusunun ilk arastirma sizin orada yapilmis , yani ilk , peki neden kabul edilmedi. Neden kabul edilmedigi icin 14 ayri mezar daha cikti.Bu cok mantikli bir soru degilmi? Cevaplamiyorsunuz ,kiziyorsunuz ayrica hadi Yunus tartismali , peki asli nesli belli olan kisileri de kendinize mal ediyorsunuz .Simdi mantikli dusunun o zaman ,bunlar Yunus’ ada boyle sahip cikmislar diye insanin aklina gelir. Ayrica Yunus Emre’ nin gercek mezari belli olsun , yani kesin sonuc soylensin , inan buna daha cok sevinirim. Ama kusura bakmayin yani ilk arastirma yapilan yerden sonra bu kadar alternatif yerler ortaya ciktiysa ilk arastirma yapilan yerin demekki bir gercekligi yok.Yoksa is bu kadar tartismaya varmaz , bir sekilde sonuclanirdi.Ben Mevlana’ yi ziyarete gittigim zaman onun turbesinde gercek huzurunda olmanin guzelligini yasiyorum .Yunus Emre icin nereye gidelim. Kula yami? Sandikliyami? Karaman’ami? Sarikoy’ emi? Bursa’ yami? Unyemi? Aksarayami? yoksa Bolu’ yami?

    Cevapla

  49. byn gül
    Eyl 29, 2008 @ 20:11:10

    arkadaslar en iyisi dogruyu benden duyun yunusemrenin gercek mezari eskisehire bagli yunusemre kasabasindadir benim dedem yunusemre ikinci mezarina tasinirken yunusemrenin hic bozulmamis cesedini görmüs bu arada bende bir YUNUSEMRE´li olarak 6 mayista yunusemreyi ziyaret etmenizi tavsiye ederim SAYGILAR:::::::

    Cevapla

  50. byn gül
    Eyl 29, 2008 @ 20:13:58

    HEPINIZI BEKLIYORUZ ***

    Cevapla

  51. Erkan
    Eki 29, 2008 @ 12:46:42

    haha cok komiksiniz byn gül ,

    Siz bunu hayal bile edemezsiniz .15 iskeletin ciktigi sahte mezari Yunus Emre mezari diye yutturmayami calisiyorsunuz.Eskisehir tarihi ad ve anitlardan mahrum diye sahte mezarami milet inansin.

    Yunus Emre’nin

    Cevapla

  52. Erkan
    Eki 29, 2008 @ 12:52:28

    Yunus Emre’nin gercek mezari kesinlikle Eskisehir’de degil.Eskisehir tarihi ad ve anitlardan mahrum oldugu icin kendine sohretli isimler ariyor.Eskisehirde 3 kez yer degistiren bir mezar Yunus Emre’nin olabilirmi hic , siz kimi kandiriyorsunuz.

    Yunus Emre’nin gercek mezari Karaman’dadir . Zaten DEVLETIN RESMI BELGELERI bunu acikca ifade ediyor.Yunus Emre Karamanlidir ve mezari Karamandadir.

    Cevapla

  53. özkan aras
    Eki 30, 2008 @ 11:12:17

    Devletin Resmi Belgelerinde Karamanda diye bahsi geçen Yunus Emre’ye bir daha göz atalım.
    Size yanıt vermek artık çok kolay olacak. Çünkü daha önce cevabı verilen şeyleri temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp getiriyorsunuz:) e hal böyle olunca da bizim işimiz de kolaylaşıyor. kopyala yapıştır:)

    “Yesinler sizin tarihi vesikalarınızı!

    Ya okuma yazmanız yok ya da algılama gücünüz zayıf!…

    Bir kez daha yazayım isterseniz.

    Karamanda olduğunu söylediğiniz ve kayıtlarda geçen iki Yunus vardır;

    1- Birincisi Kirişçi Baba’nın müridi Yunus’tur. Yaşadığı tarih de 1500′lü yıllara rastlar.

    2- İkincisi 1361′li yıllarda iktidara geçen Karaman Beyi Alaeddin tarafından idam edilen Yunus’tur. (Yunus Emre’yi Karamanlı yapmak uğruna saray entrikalarına karıştığı için idam edilen Yunus’u, bizim Yunus’la bir tutmaya çalışmak hangi ahlaka ve hangi vicdana sığar?)

    ki iki Yunus’un da yaşadığı yıllar Yunus Emre’nin yaşadığı yıllarla örtüşmez. Biri Yunus Emre’den en az 50 yıl, diğeri ise en az ikiyüzyıl sonra yaşamıştır.

    Daha da anlamadıysanız ne diyeyim:

    “Allah akıl fikir versin!” ”

    Bakın sorduğunuz sorulara ne güzel cevaplar veriliyor.

    Aklıma gelmişken, daha önce bizim de sorduğumuz bir soru vardı.
    Zaman geçince unuttunuz sanırım.

    Kopyala yapıştır;

    “Tekrar soruyorum;

    “Cahit ÖZTELLİ’yi çok iyi okuduğunuz anlaşılıyor!!! Sizden ricam; Cahit ÖZTELLİ’nin anlattığı Şikari tarihinde bahsi geçen Yunus Emre’yi bize bir anlatırsanız çok bahtiyar olacağız.”

    Bahtiyar olmak için bekliyoruz…”

    Anlaşılan bahtiyar etmeyeceksiniz bizi! Hala bekliyoruz…

    Cevapla

  54. zeynep
    Kas 14, 2008 @ 21:38:09

    ya bence boşuna tartışıyorsunuz. böyle büyük bir zad olunca herkes kendinden kabul ediyo bu normal ama boş verin bunları yunus emre gönlünüzde yatmıyor mu? tamam nerde olduğu belli artık

    Cevapla

  55. Murat celik
    Kas 18, 2008 @ 14:53:05

    Yunus Emre gercekten buyuk bir sairdir. Karamanlidir.Ciddi kaynaklara gore Turbesi Karaman’dadir .

    Cevapla

  56. paçi
    Kas 18, 2008 @ 17:55:55

    walla her biriniz bişey diyonuz ama allah bilir

    Cevapla

  57. ozkan aras
    Kas 21, 2008 @ 07:54:28

    Arkadaşlar Yunus Emre’nin Türbesinin Karamanda olduğuna dair hiçbir ciddi kaynak yoktur.

    Bizim Yunus’tan 200 yıl sonra yaşamış bir Yunus’u Yunus Emre yapmak isterler sadece.

    Cevapla

  58. Murat çelik
    Kas 21, 2008 @ 11:53:29

    Eskisehir’in tarihinde unlu sohretli bir insan yetismedigi icin onlar bu r sahiplenme ondan kaynaklanabilir.

    Diger konuda cevap yazdigim gibi ilk arastirma orada yapilmasina ragmen inandiriciligini kaybetmis , arastirmacilar basta Karaman olmak uzere diger sehirlere uzerinde durumuslardir.Sonucta Karaman uzerinde durmsular.

    Cevapla

  59. Murat çelik
    Kas 21, 2008 @ 11:54:06

    ” Bu kafa Türkmen kafasıdır” diyerek türbe yapmışlar

    Yunus Emre şiirlerinin ortaya çıkarılması ve değerlendirilmesinde öncülük eden Araştırmacı Yazar Cahit Öztelli’nin Belgelerle Yunus Emre isimli kitabında bu kadarına da pes dedirten ilginç olaylar ve ifadeler yer alıyor.

    Cahit Öztelli “Belgelerle Yunus Emre” adlı kitabından :

    1946 yılında Yunus Emre’yi Sevenler Derneği’nin girişimiyle Eskişehir’in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy’de demiryolu kenarında bulunan, son derece fakir, sade bir toprak ve taş yığını olan bir mezarın Yunus Emre’ye ait olduğu iddia edilir.Mezar açtırılır Mezarda bulunan 15 iskeletin içinden çıkan en koca kafalı iskelet “Bu bir Türkmen kafasıdır” denilerek; Yunus’un iskeleti olduğu iddiasıyla başka yere nakledilir ve bir anıt mezar yaptırılır. Açılan sade bir mezardan çıkan iskeletlere bakıp; en koca kafalısını seçmek, “Bu kafa Türkmen kafasıdır” diyerek, bunun Yunus Emre’ye ait olduğunu iddia etmek, bilimsellikle uzaktan yakından ilgili değildir.

    Bu manzara hakkında kurul üyelerinden Kemal Güngör ; Mezarın açılışında bende vardım. Gerçekten 15 kadar iskelet çıktı. Ama … bazı sebeplerden dolayı bunu açıklamadık.,..” demiştir.

    Kitabının 67. sahifesinde : ” Mezarın açılışında bulunan ve rapor heyet üyeleri şu kişilerdir: Halim Baki Kunter, Ahmet Adnan Saygun, Kemal Güngör, Raci Temizer ve Hasan Bıçakcı idi.
    Kurul üyeleri arasında Yunus ile ilgili tek bilgi sahibi Halim Baki Kunterdir. O da toprak yığınından başka bir şey olmayan mezar başına yüzde yüz inanarak gitmişti. Fakat mezar açılıp ta onbeş iskelet çıkınca büyük bir hayal kırıklığına uğramış, kurul üyeleri rapor hazırlama konusunda aralarında büyük bir tartışma çıkmış, sonunda “halkın duygularını incitmeme” gibi bir gerekçe ile rapor yazılmıştır.

    Raci Temizer de Bu mezarın, değil Yunus Emre’ye , herhangi bir Müslüman’a dahi ait olamayacağı gerekçesi ile itiraz ettiğini; mezardan onbeş iskelet çıktığını ve öteki hususları Karaman’da yapılan anma töreni sırasında itiraf etmiş ve “O zamanlar Yunus’un başka yerde, özellikle Karaman’da yattığını bilmiyorduk. Onun için H.Baki Kunter’in ısrarı ve halkın hissiyatına gölge düşürmemek için ses çıkarmadık” dediğini ifade etmiştir.

    Yunus Emre’nin gerçek mezarı (türbesi) Karaman’da:

    Yunus Emre’yle ilgili bütün kaynak ve belgelerde, atalarının Horasan’dan gelerek Karaman eyaleti topraklarına yerleştiği ve Yunus’un Karaman’da yaşadığı açıkça belirtilmektedir.

    Yavuz Sultan Selim döneminin 871 nolu Konya il yazıcı defterindeki belge Başbakanlık Arşivindedir. Bu belgenin 235. sayfasında Yunus’un bağlı bulunduğu aile reisi İsmail Hacı’nın, cemaati ile birlikte Horasan’dan Larende’ye (Karaman) gelerek; burada yerleşip yurt edindiği yazılıdır. Bu belgede adı geçen Hacı İsmail Köyü, Yunus Emrenin dedesi olan Hacı İsmail tarafından kurulmuş; Karaman’a 29 Km. uzaklıktadır. Yine bu belgede Yunus Emre’nin, Karamanoğlu İbrahim Bey’den YERCE adındaki yeri satın aldığı ve ölünce mülkününün çocuklarına miras kaldığı belirtilmektedir.

    EVLİYE ÇELEBİ SEYAHATNAMESİNDE YUNUS EMRE:

    Ünlü Seyyah Evliya Çelebi meşhur eseri Seyahatnamesinde 1648 yılında Karaman’a geldiğini ve Karaman’ı gezdiğini Karaman’da Yunus Emre’nin türbesini de gördüğünü belirterek şöyle der: “Kirişçi Baba Camiinde, Yunus Emre Hazretleri merkad’i (mezarı) bulunmaktadır. Anın Türkice tasavvufane ebyat-ı eş’arı, ilahiyatı meşhur-ı afaktır” demektedir.Görüldüğü üzere Evliya Çelebi 1600 lü yıllarda ki bu ziyaretinde Yunus Emre Türbesini ve merkad’ini tespit etmiş ve meşhur eserine almıştır.

    Cevapla

  60. ozkan aras
    Kas 24, 2008 @ 14:07:22

    ARKADAŞLAR;

    HERBİRİNİZ BİRŞEY DİYORSUNUZ DİYORSUNUZ YA!

    ASLINDA HERBİRİMİZ BİRŞEY SÖYLEMİYORUZ.

    ÇÜNKÜ BU SAYFADA YAZAN AYHAN, ABDULLAH SARIEREN, ALİ RIZA, ERKAN, MEHMET KARACA VE MURAT ÇELİK İSİMLERİYLE YAZAN ARKADAŞ TEK KİŞİ. (BAŞKA SAYFALARDA DA BAŞKA İSİMLER TAKIYOR KENDİNE:)

    AYNI KİŞİ İSİM DEĞİŞTİRİP DEĞİŞTİRİP YAZIYOR. SÜREKLİ BAŞKA İSİMLERLE KENDİ YAZDIKLARINA KATILIYOR:)

    SÖYLEYİN LÜTFEN: BÖYLE BİRİNİN YAZDIKLARINA NE KADAR İTİBAR EDİLİR?

    Cevapla

  61. zeynep
    Kas 24, 2008 @ 21:45:14

    özkan bu çok büyük bir söz. onların hepsinin aynı kişi olduğunu nerden anladın?

    Cevapla

  62. ozkan aras
    Kas 25, 2008 @ 08:30:51

    zeynep, arkadaşın yazdıklarına dikkatli bakarsan,

    -düşünce aynı, ürettiği yeni hiç bir şey yok. diline doladığı iki üç kırıntıyı papağan gibi tekrarlıyor.

    -kurduğu cümlelerde ki tarz aynı,

    -herşeyden önemlisi yazı karakterlerini dikkatlice bir incele istersen. bütün yazıların aynı bilgisayardan çıktığı gün gibi aşikar.

    herkese saygılar.

    Cevapla

  63. zeynep
    Kas 29, 2008 @ 21:43:10

    yani varya diyecek söz bulamıyorum sana özkan. nelere dikkat ediyon. haytta aklıma gelmez öyle şeyler.

    Cevapla

  64. leyla
    Ara 10, 2008 @ 10:15:30

    YUNUS EMRE’NİN TÜRBESİ AKSARAY TAPDUK KÖYÜ’NDEDİR!!!!!!!

    Cevapla

  65. özkan aras
    Ara 11, 2008 @ 21:31:09

    Yok! Bence Patagonya’nın Santa Cruz eyaletindedir:))

    Cevapla

  66. irfan
    Oca 14, 2009 @ 16:33:04

    özkan kardeşim sana katılıyorum herdedigine
    millet uydurup uydurup yazı yazıyorlar yunusemrenin bir sözü vardır bunu bilmiyorlarsa hatırlasınlar sahip cıkmasınlar ve yalan söylemsinler.

    1.cide yatmam 2.kalmam 3:kalkmam yani bilmiyorlasa mezarından acıklama olarak bunu bi araştırsınlar

    birde tanıdık demiryolcu makinislere sorsunlar yunus emrenin mezarnın yanından gecerken tren kornasını niye çalıyorlar. o aksaraylılara anlatsınlar

    NOT:YUNUS EMRE ESKİŞEHİRDEDİR KİMSE SAHİPLENMESİN

    YANİ YUNANLILARIN TÜRK BAKLAVASINA SAHİPLENDİKLERİ GİBİ

    SAYGILAR

    Cevapla

  67. yunus emre
    Oca 15, 2009 @ 22:00:00

    benim isimimde yunus emre ve ben böle bir isim taşıdıgım için cokta mutluyum böle mubarek bir isim her kula nasip deyildir inşalah ben de bu güzel isime layık biri olmaya calışacam var kuvetimle annem cok ister yunus emre türbesine gitmemi ve nerde oldugunu tam anlamıyla bilmiyorum ve herkes biyer sölüyor yunus emre kac yerde yatıyo hangisi gercek anlamadım anlayamadım bana yardımcı tam anlamıyla olcak arkadasıma şimdide teşekür eeederim ALLAH onda razı olsun ve sizlerdende güzel insanlar bilmedigimde bilene danışıyorum nedemiş bilmiyosan bir bilene danış:(

    Cevapla

  68. ahmet
    Mar 04, 2009 @ 11:44:09

    benim anlamadıgım zaten mezarlar degişirken eskişehirde oldugu kanıtlanmıştır daha neden başka yerlerde diye idaa ediliyor biraz saçma geliyor bana yunusemre eskişehirin sarıköy şimdiki adıyla yunusemre beldesindedir kimse başka birşey demesin

    Cevapla

  69. Serkan Eren
    Mar 05, 2009 @ 19:48:17

    özkan aras isimli bey acayip hikayeler uydurmus burada.
    Arkadaslar Yunus Emre’nin anitmezari kesinlikle ve kesinlikle Eskişehirde degil . , eldeki mevcut belgeler Eskişehirdeki anit mezarin Yunus Emre’nin olmadigini gostermektedir.

    Yunus Emre’nin gercek mezari Karaman veya Aksaray-Kirsehir de olabilir.Bu yerler arastirilmali .

    Eskisehir’e gelince oradaki mezarin Yunus Emre ile hic bir ilgisi yoktur .Bakin Eskişehirli bir gazeteci ne yazmis :

    Haber Sakarya gazetesinden :

    —————-

    Yunusemre’nin mezarı taşınmalı

    Yunusemre’nin Türbesi ve anıt mezarı Mihalıcçık ilçesi Yunusemre beldesinde (Sarıköy)dir. Eskişehir-Ankara demiryolu Yunus Emre’nin türbesinin yakınından geçmektedir ancak karayoluna epeyce uzak. Yunus Emre anıt mezarının yeri bir iki kez değiştirilmesine rağmen, bir türlü insanların kolay ulaşabileceğini Yunus felsefesi ile tanışabileceği bir merkeze getirilememiştir. Yunusemre tüm bu dünyada yaşayan insanları sevgiye, birlik ve beraberliğe çağıran bir hak aşığıdır. Mezar taşının ön cephesinde yazılı olan
    “Gelin Tanış Olalım, İşi Kolay Kılalım, Sevelim Sevilelim, Bu Dünya Kimseye Kalmaz” sözleri Yunus Emre’nin yaşam felsefesi özetlemektedir. Ancak; Yunus Emre’nin anıt mezarının uzaklığı onun insanlarla tanış olmasının önünde büyük bir engeldir.
    Aynı dönemde yaşayan Mevlana’yı ulaşım kolaylığı ve doğru tanıtım nedeni ile her yıl onbinlerce kişi mezarını ziyaret ederken, Yunusemre ancak yılda bir defa Mayıs ayı başında yapılan törenlerle anılmaktadır.
    Yunusemre’nin Karaman’daki türbesi merkezdedir. Sandıklı da Yunusemre için yapılan Tabduk Emre türbesi de öyle, yazık ki Eskişehir’deki türbesi Mihallıcçık ilçesine bağlı Yunusemre beldesinin Sarıköy köyündedir. Yunusemre anıt mezarının Eskişehir Ankara karayolu üzerine alınması hem kente canlılık getirecek, hem de Yunus’un felsefesi ile insanların tanışmasını sağlayacaktır.

    Engin bayri / sakaray gazetesi
    http://www.sakaryagazetesi.com.tr/yazi.asp?id=679&yazar=2

    ————

    Evet gordugunuz gibi ve okudugunuz gibi Yunus Emre’nin gercek mezarinin Eskişehirde olmadiginin bir kaniti daha .Eskişehirli yazar Eskişehir’deki Yunus Emre anıt mezarının yeri bir iki kez değiştirildigini ve bu yazisinda bir kez daha tasinmasini bu sefer kent merkezine istiyor kente canlilik getirirmis.. Simdi akli basinda her Musluman Turk evladi bir evliyanin mezarinin ikidebir tas gibi oradan oraya tasinmayacagini elbette bilirler .Ama Eskisehirdeki tasinabilir cunku o anit mezar ‘da yatan kisi Yunus Emre degildir ve alakasi yoktur.

    Gercek turbe Karaman’da

    Yunus Emre’nin gercek turbesi Evliya celebi seyahatnamesinde yazidigi gibi Karaman’da dir .

    Cevapla

  70. Serkan Eren
    Mar 05, 2009 @ 20:20:43

    Ayrica ufak bir ek bilgi :

    Eskişehir’de tek sembolik (temsili ) anit mezar sadece Yunus Emre’nin degil Nazim Hikmet’in ve Seyh Edebali’nin de sembolik ( temsili yani gercek olmayan ) mezari vardir .

    Bu 3 meshur Turkun gercek mezarlari su yerlerde :

    -Nazim Hikmet’in gercek mezari Moskova’dadir
    -Seyh Edebali’nin gercek mezari Bilecik’teki turbesindedir.
    – Yunus Emre’nin devlet kayitlarinda belirtildigi gibi gercek mezari Karaman’dadir.

    Bu unlu Turklerin gercek mezarlarini gormek istiyorsaniz Moskova , Bilecik ve Karaman’da olmalisiniz..

    Cevapla

  71. özkan aras
    Mar 06, 2009 @ 22:20:54

    Kardeşim şimdi de Serkan Eren mi oldun?

    İsim değiştir değiştir sıkılmadın mı?

    İki üç ay sesin çıkmadı, o kadar süre içinde de toplayabildiğin bilgiler bunlar mı?

    Bunlara kanıt diye sen inanırsın ancak!

    Yok Sakarya Gazetesinde şöyle yazmış da bir yazar…

    Ne kadar bilimsel veriler topluyorsun helal olsun sana! Vatanın, milletin senin gibi araştırmacılara ihtiyacı var:)

    Değişik isimlerle de olsa bıktım artık seninle uğraşmaktan.

    Git kardeşim sen Karaman’a, orda et duanı!

    Bana ne…

    Cevapla

  72. Serkan Eren
    Mar 07, 2009 @ 12:36:32

    Kardesim benim daha ilk mesajim bunlar .Kiminle ugrasiyorsun bilmem ama fena sekilde yanildin..yada bile bile iftira atiyorsun.yazdiklarimin kaynagi belli linki yaziyor .Yazdiklarimin hepside dogru ve tarafsiz.

    Cevapla

  73. Abdullah
    May 02, 2009 @ 22:10:37

    Yunus Emre Hazretlerinin kabri Eskişehirdedir. Başka şehirlerdekiler türbe değil sadece makam olabilir. Boş yere kendinizi harap etmeyiniz.

    İlla yerini merak edenler bir keşif sahibi ile görüşsün. Gerçeği görmek istemeyenler ise boş yere akıl karıştırmasın.

    Elbetteki Hazret öncelikle gönlümüzdedir!

    Cevapla

  74. Serkan Eren
    May 23, 2009 @ 13:04:18

    Yunus Emre KARAMANLIDIR VE KARAMAN’DA YATMAKTADIR . Eskisehir ile ile hic bir ilgisi bile yok Yunus Emre’nin zaten butun arastirmalarda bu yondedir.

    “Yunus Emre Karaman’da Dinlenmektedir”
    Uğurlu: -”Yunus Emre, eserlerini Türkçenin resmi dil olarak kabul edildiği Karaman topraklarında yayma fırsatı bulmuştur”
    İstanbul Üniversitesi Türk Edebiyatı Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kemal Yavuz, Yunus Emre’nin Türkçeyi gönül dili haline getiren şair olduğunu belirtti.

    Prof. Dr. Yavuz, Karaman Piri Reis Kültür Merkezi’nde devam eden 1. Ulusal Yunus Emre Sempozyumu’nda, Yunus Emre, Gülşehri, Aşık Paşa ve Şeyhad Hamza’nın Anadolu’da başlayan Türk edebiyatının öncü şairleri olduğunu söyledi.

    Bu kişilerin eserleri ve şahsiyetleriyle Türk edebiyatında ayrı yeri olduğunu belirten Yavuz, ”Yunus, mesnevi ve divan sahibi bir şairdir. Bu şairler Türk edebiyatının çığır açıcı şairleridir. Dilleri açık ve anlaşılır olan bu şairlerde Türkçe aşkı vardır. Yunus, Türkçeyi gönül dili haline getiren şairdir” dedi.

    Karaman Belediye Başkanı Kamil Uğurlu da Yunus Emre’nin nerede yaşadığıyla ilgili tartışmanın yarım yüzyıldır sürdüğünü bildirdi.

    Uğurlu, ”Bu üzülecek bir durum değildir. Böyle olağanüstü bir değere elbette herkes sahip çıkmak ister ancak günümüzdeki tespitler eskiye göre daha kolay yapılabilmektedir. Evliya Çelebi’yi abartılı bulanlar, kuyudu kadime defterlerindeki kayıtlara bakmalıdır. Bu belgeler Yunus Emre’nin Karaman’da yaşadığını ortaya koyuyor” diye konuştu.

    Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bektaş Veli, Hacı Bayram Veli gibi ulu gönüllülerin 13. ve 14. yüzyılın zor şartlarında bu topraklara yeni ışık ve huzur getirdiğini ifade eden Uğurlu, şunları kaydetti:

    ”Anadolu’nun manevi mimarı olan bu gönül erlerinin yolları bir şekilde Karaman’da buluşmuştur. Anadolu insanı Mevlana’ya da Hacı Bektaş Veli’ye de Yunus Emre’ye de sahip çıktı, onları baş tacı etti. Yunus Emre’ye o kadar sahip çıkmış, o kadar kendi içinden bilmiş ki ‘bizim Yunus’ diyerek asırlarca onun şiirlerini, ilahilerini söylemiş, dinlemiş, anlamış, anlatmış ve yaşayagelmiştir. Elbette ki Türkçenin unutturulmaya çalışıldığı bir devirde Yunus Emre, eserlerini Türkçenin resmi dil olarak kabul edildiği Karaman topraklarında yayma fırsatı bulmuştur. Yunus, tüm dünyaya mal olmuş bir şairdir fakat KARAMANLIDIR, burada istirahat etmektedir.”

    Karaman I. ulusal Yunus Emre sempozyumu

    Cevapla

  75. yahya gürsoy
    Haz 29, 2009 @ 13:04:50

    yorumları okudum tamamen iddalardan ibaret neden hiç kimse AKSARA İLİ OTRAKÖY İLÇESİ SARIKARAMAN KASABASINDAN (SARIKÖYDEN )ESKİ ADI )BAHSETMİYOR ARAŞTIRIRSANIZ DOGDUĞU VE TÜRBESİ BULUNAN YER BURASIDIR.GÖRECEKSİNİZZ VE HAKİKATİ ÖĞRENECEKSİNİZ BİR BAKALIM HACI BEKTAŞİ VELİ AHİ EVRAN SOMUNCU BABA MEVLANA VE YUNUS EMRENİN HOCASI OLAN TABDUK EMRE NERELERDE KOLAY ANLAŞILMASI AÇISINDAN ALIÇ VER BUĞDAY AL EĞİTİM GÖR MEVLANAYI ZİYARET ET (MESNEVİYİ NASIL BULDUN YUNUS DİYEN MEVLANAYA CEVABEN ÇOK UZUN YAZMIŞSIN BEN OLSAM ŞU İKİ KELEYE SIĞDIRIRDIM ETE KEMİĞE BÜRÜNDÜM YUNUS GİGİ GÖRÜNDÜM)MEVLANANIN BİR SÖZÜ (NEREYE VARDIYSAM BİR TÜRKMEN KOCASININ İZİNE RASTLADIM BİR TÜRLÜ ONU GEÇEMEDİM) DEDİĞİNİ BİLİYORSUNUZ MOLA KASIMIN YUNUSUN ESERLERİNİ İSLAMA AYKIRI DİYE KIZILIRMAKA ATTIĞI ESERLERİN BİRİNDE (YUNUS BU SÖZÜ EĞRİ BÜĞRÜ SÖYLEME SENİ SİGAYA CEKEN BİR MOLLA KASIM GELİR DEDİĞİNİ BİLİYORSUNUZ ÖNELİ OLAN NERDE OLDUĞU DEĞİL ÖNEMLİ OLAN YUNUSU ANLAMAKTIR HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    Cevapla

  76. yahya gürsoy
    Haz 29, 2009 @ 13:10:51

    AKSARAY ANADOLUNUN GELİŞEN VE DEĞİŞEN YILDIZI YUNUSEMRE TÜRBESİ TABDUK EMRE TÜRBESİ SOMUNCU BABA TÜRBESİ DAHA BİR ÇOK TÜRBELERİ OLAN MUHTEREM ZAATLARIN MANEVİ YERLERİ AHİ EVRANI IHLARASI DOĞAL ĞÜZELLEİKLERİ OLAN ANADOLUNUN İNCİSİ MEMLEKETİMİN GÖZBEBEĞİ AKSARAYI GÖRMENİZİ TEMENNİ EDER HEPİNİZE SAYGILAR SUNARIM

    Cevapla

  77. yahya gürsoy
    Haz 29, 2009 @ 13:17:41

    AKSARAY ANADOLUNUN GELİŞEN VE DEĞİŞEN YILDIZI YUNUSEMRE TÜRBESİ TABDUK EMRE TÜRBESİ SOMUNCU BABA TÜRBESİ DAHA BİR ÇOK TÜRBELERİ OLAN MUHTEREM ZAATLARIN MANEVİ YERLERİ AHİ EVRANI IHLARASI DOĞAL ĞÜZELLEİKLERİ OLAN ANADOLUNUN İNCİSİ MEMLEKETİMİN GÖZBEBEĞİ AKSARAYI GÖRMENİZİ TEMENNİ EDER HEPİNİZE SAYGILAR .*******************************
    DERVİŞLİK DEDİKLERİ HIRKA İL TAÇ DEĞİL ** GÖNLÜN DERVİŞ EYLEYEN HIKAYA MUHTAÇ DEĞİL DİYE SÖYLÜYOR YUNUS BUNUN İDRAKİNE VARALIM GERİSİ BOŞ GÖNÜLLER BİR OLSUN HOŞ OLSUN KIRMAYALIM KIRILMAYALIM DOSTA GİDELİM GÖNÜL DİYORYA DOST OLALIM DOST KALALIM

    Cevapla

  78. yahya gürsoy
    Haz 29, 2009 @ 13:24:56

    DÜZELTME AHİ EVRAN KIRŞEHİR İLİ SINIRLARINDADIR KIRŞEHİRLİ HEMŞEHRİLERİM KUSURA BAKMASINLAR HEPİMİZ TÜRKÜZ HEPİMİZ KIRŞEHİRLİYİZ HEPİMİZ BU VATANIN BÖLÜNMEZ PARÇALARIYIZ HEPİMİZ EDİRNELİYİZ HEPİMİZ AĞRILIYIZ HEPİMİZ KARSLIYIZ BU CANIM VATANANA CAN KURBAN TOPRAĞINA SUYUNA AL BAYRAĞINA BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR TORAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

    Cevapla

  79. semih
    Tem 20, 2009 @ 00:12:51

    eskişehirde kültürel ve tarihsel geçmiş yok diyen arkadaşa cevaben: Türkiye’nin 10 bin yıllık geçmişe sahip tek ili neresi? ayrıca seyit battalgazinin türbesi nerede? friglerin arezastis anıtı nerde? sücaaddini veli türbesi, üryan baba türbesi nerede? yunusemre’nin molla kasım tarafından 1000 şiirinin atıldığı sakarya nehri nereden doğuyor? osmangazinin kardeşi gündüz bey nerede şehit düştü? şeyh şahabettin suhreverdi nerede ilim ışığını yaktı?

    Cevapla

  80. semih
    Tem 20, 2009 @ 00:13:41

    cevap eskişehir. umarım tarihsel yetrliliğe ulaşmıştır eskişehir.

    Cevapla

  81. semih
    Tem 20, 2009 @ 00:15:30

    ayrıca kızılırmak değil necip fazılın dediği gibi hani yunus kıyılarında gezerdi. sakarya şiirini okursan anlarsın.

    Cevapla

  82. Mustafa kara
    Ağu 09, 2009 @ 14:19:01

    Valla ben Trabzonbluyum o yüzden tarafsısızım ama düşüncemi sorarsanız. Karaman diyorum . Kırşehir ve Eskişehir başka illerin özelliklerini kendilerininmiş gibi göstermekte çok ileridirler. Bunun sebebi bu şehirlerin adını duyuracak bir sembolun olmamasıdır. Karaman ise Trabzon gibi tarihi ve kültürel olarak çok zengin bir yer zaten resmi belgelerin nerdeyse hepsi Karamanı gösteriyor…

    Cevapla

  83. özkan aras
    Ağu 11, 2009 @ 13:47:16

    Bilgisayar değişmiş:) Karakterler farklı:)

    Cevapla

  84. eray
    Kas 10, 2009 @ 07:45:44

    _____—_—-_–_._-bu yazdıgınız yazı çok uzun olmuş ___-_–_—__–__

    Cevapla

  85. cabbar
    Oca 07, 2010 @ 17:43:14

    arkadaslar yunus emreyi anlaya bilmeniz icin onun gibi olmaniz lazim…….
    onun gibi olmanizda bazi sirlari öyrenmeniz lazim
    O sirlari öyrenirseniz sayet sizlerde bir yunus olabilirsiniz

    bana ulasin size onun hakkinda bilgiler vereyimmm
    msn adresim
    Cabbar33@hotmail.de

    Cevapla

  86. elif
    Nis 12, 2010 @ 18:27:27

    sizene merakklı salaklar

    Cevapla

  87. ayşe yılmaz
    Ara 04, 2010 @ 19:49:47

    şimdi hangisine inanıcazz hangisi gerçek yunus emrenin türbesi 😦

    Cevapla

  88. atakan
    Ara 27, 2010 @ 00:29:00

    mrb arkadaşlar ne bu eskişehir düşmanlığı yaranız ne merak ediyorum kıskanmayın bu kadar her ilden yüzlerce evliya,bilge insan yetişmiş

    tarihçi olmaya gerek yok bu büyük insanları tartışırken

    onların yasadıgı zamanlarda bizler yoktuk sınırlar şehirler yoktu hastane kayıtları yoktu halk adamları bu insanlar şehir şehir dolaşmışlar halkta sempati duyduğu insanlar için yaptırmış bir türbe bir mezar geçmişteki insanlar ellerinden geleni yapmış gelecekte bile tartışılıyolar ama siz boyle gecmişle hesaplaşırken hep geri kalıyor bu ülke Türkiyede oldugunu biliyoruz yeter bu bize niye ayrıştırıp bölüştüryosunuz çanakkaleyide bi araştıralım isterseniz hangi şehir kaç şehit vermiş bırakın bu sacmalıgı vatanın tümüne sahip çıkmak gerek bırde su notu düşeyim kimbilir evliya çelebi dolaşırken kac tane şehir vardı yakın tarıhımızde bıle eskişehir kütahyaya bağlıydı birde arkadasın biri eskişehir tarihi açıdan zayıf yazmış kac uygarlıga baskentlık yapmış bu sehır sen gezıp gormedın sanırım ben 30 yıldır her karısında tarıhı gordum bu sehrın 4 kıtaya hukmeden devletın çekirdegı nerde kurulmuş ilk fethı ilk camısı nerde bı bak ıstersen karaman oglu beylıgıne yapılan hazmedılemeyınce çamur atarsın şu güelim şehre referandum yapsak ülkede nasrettın hocoda yunus emrede özdeşleşmiştir eskişehirle mezarı senın şehrınde olsun dogumu senın sehrınde olsun farketmez yolda gıderken sor bırıne gorusun yunus emre nasrettın hoca de ilk akla hangı şehir gelir istersen çık sokağa bir dene bu tartışmalara noktayı koyalım vatanın hepsı bızım hepımız kardesız edırneden karsa sinoptan antalyaya evliyada bizim bilge insanda : gelin birlik olalım sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz

    Cevapla

  89. ayşe
    Oca 08, 2011 @ 19:14:34

    arkadaşlar ben manisalı olarak kulada bir türbesini bulundunu gördümşahsen gittim ve sıksık ta giderim yunus emre çok gezdiği için konakladığıyerleretürbe yapılmış bu yüzden gerçek mezarı bilinmemektedir

    Cevapla

  90. yunusemre
    Mar 13, 2011 @ 01:38:03

    özkan aras arkadaşa kesinlikle katılıyorum ben sarıköyde doğdum ve büyüdüm şimdiki adı ise yunusemredir. yunusemre nin türbesi yunusemre(sarıköy) dedir. buna inanmayan inanmasın. . .

    Cevapla

  91. harun70
    Mar 24, 2011 @ 20:58:25

    arkadaşlar iki saattir eskişehirlidir diyorsunuz ismini yzdıpınız hiç bir belge de yok.ulan mallar yunusun nereli olduğuna dair cumhuriyet tarihine kadar hiç bir şüpheyle bakılmamıştır.herkes karamanlı olduğunu biliyordu. cumhuriyet tarihinden öncce bize kaynaklık edecek tek belgeler osmanlı tarihine ait belgelerdir.osmanlılara ait ve anadolu selçuklu devletine ait belgelerin hiç birinde yunus e.şehirli diyen yok hepsi karamanlı diyor.bu salaklar 1980 yılında bi idda peşine düşüp araştırmya koyulmuşş gösterdşkleri mezar da 20 tane ceset çıkar beee allahımın malları nu olssa olsa toplu bir katliamdır.içlerinden birisinin cesedini alıp yunus emre köyüne defnedip al sana yunus demişler.eski şehirlidir kelimesine nefret eder loldum artık.yapılan türbe de 1980 li yıllara aitt:))))) olum karamandaki yunus emre camisinin yapılış tarihi yunus emrenin yaşadığı yüz yıllla tıpa tıp örtüşüyorr.her şeyin gerçeğini tarihi belgeler söyler aarkadaşlar.belgelere bakarsanız bir tane osmanlı kaynağı yoktur yunus eski şehirli diyen.

    Cevapla

  92. yeliz
    Haz 16, 2011 @ 11:02:43

    Arkadaşlar 6 mayıs açılışında olamadım fakat 25 mayıs’da Eskişehir Yunusemredeydim ve oradaki gönüllü bekleyen insanlarla konuştum Yunusemre tren yolundan rahatsız olduğunu ve tren yolunu yapan yabancı uyruklu vatandaşın rüyasına giriyor ve beni buradan kaldırın diyor. Daha sonra geçici olarak 2. mezara defnediliyor, 3. mezar tamamlanınca tekrar defnediliyor benim bilgim budur. Fakat ben inanıyorumki yunusemre Eskişehir’dedir. Gerçi şunuda söylemeden geçmeyeyim Erenler, Evliyalar, Gezerler halkına derman olsunlar diye. Mesela Karacaahmet hekimmiş bazı şehirlerde olduğu söyleniyor, ben İstanbul’luyum mezarı’da var türbesini’de mümkün oldukca ziyaretine giderim. Dediğim gibi heryerde her şehirde olmaları mümkündür 😉

    Cevapla

  93. TURGAY IRMAK
    Tem 05, 2011 @ 18:07:01

    arkadaşlar yunus emre kesin olarak KIRŞEHİR İLİ MERKEZ ULUPINAR kasabasında bulunan ZİYARET tepe olarak bilinen ören yerindedir …….

    Cevapla

  94. ceylan
    Kas 18, 2011 @ 20:10:59

    elimizde bir kanıt yok her kez bir yerden sesleniyor nerede olduğunu artık allah bilir ben afyon/sandıklıda oturyorum tabi kim nereliyse orayı tutar babamla iddaya girmiştim sandıklıda diye çünkü burda çok övüyorlar

    Cevapla

  95. ceylan
    Kas 18, 2011 @ 20:14:10

    tabi büyük olsaydım girmezdim pek bilgim olmadığı için girdim ben 11 yaşındayım onun için ama çok siyaset yepmayı severim siasetciler zaten akpli olmaz bunu bilyorsunuz mhpde olmaz geriye chp kaldı demi

    Cevapla

  96. BEYZA
    Mar 12, 2012 @ 14:52:46

    arkadaşlar bana yunus emre hakkın da acil hemen bilgi verebilirmisiniz lütfen şiir yarışmasına şiir yollıcam
    acil bu gün içinde

    Cevapla

  97. betül
    Mar 21, 2012 @ 17:27:56

    özkan aras a katılıyorum çünkü hiç kimse onun sorusuna cevap veremedi nerde bu tarihi belgeler

    Cevapla

  98. Yunus Emre
    May 03, 2012 @ 12:42:41

    sevgili yunusemre severleri ben 1949 Mihalıççık/sarıköy doğumlu adım yunusemre. kesin bilgiye ulaşılamamış olsada eskilerin anlattıklarına göre yunusemrenin türbesi yunusemre(sarıköy) köyündedir.

    Cevapla

  99. yo-yo
    May 04, 2012 @ 10:01:02

    öncelikle merhaba, ben Eskişehirde kültür turlarında rehberlik yapıyorum ve turlarımda Yunus Emre nin temsili mezarının eskişehirde oldugunu ve gerçek mezarın kesin bilgi olmadıgını ama kayıtlara göre karamanda oldugunu gelen gruplara anlatmaya çalışıyorum. bu kadar tartışmaya gerek yok sanki herkes mezaarına gidip anıyor onu!!!!!

    Cevapla

  100. yücel DOĞAN
    May 20, 2012 @ 04:19:44

    2.mezarından 3. mezara alınırken sene 1965 de babam görmüş nasıldı dıye sordugumda heykelın aynısı sadece burnu düşmüş dedi sol elı yanına uzatılmış sağ eli kalbındeymışdi ve bu arada ben eskişehirin mihalıççık ilçesi sarıkoy yani bugunku adı ile YUNUSEMRE de doğup büyüdüm ve aklınızın zorlanacağı bir çok olay da var…

    Cevapla

  101. yücel DOĞAN
    May 20, 2012 @ 04:28:55

    ben şu anda 28 yaşındayım aklım erdi ereli 3 sefer soyuldu yunusemre türbesi kesin konusuyorum mezar eskişehir sarıköy dedir ve herkes bunun bilincinde kendine maal etmeye çalışıyorlar…

    Cevapla

  102. yücel DOĞAN
    May 20, 2012 @ 04:32:31

    2. mezardan 3. mezara alınırken görüp su anda yasayan insanlar var gelin sorun her turlu yardımcı olurlar…

    Cevapla

  103. Tekin Yigit
    Ara 29, 2012 @ 02:04:44

    Arkadaslar Yunus Emre’nin gercek ve kesin mezari Karaman’dadir.. Evliya celebi seyahatnamesinde acik ve net bir sekilde zaten yazmis ..
    Eskisehir’deki 1947 yapimi bir kac kez yer degistiren turbe bir Hurafe ve Duzenbazliktan baska bir sey degildir.. VE hala Eskisehirliler bu sahtekarliga hurafeye inaniyorlar.. 1947 yilinda Eskisehir Sarikoy’de acilan 15 iskeletin ciktigi bir mezardan bir Kafayi alip bu Turkmen kafasina benziyor bu Yunus Emre’dir demek hangi bilimsel izahi mantigi var .Bu duzenbazliga sahtekarliga Eskisehir inaniyor.Mezar Halim Baki Kunter, Ahmed Adnan Saygun, Kemal Güngör, Raci Temizer ve Hasan Bıçakçı’dan oluşan bir ekip tarafından acilir..Yillar sonra Adnan Saygun ve Kemal Gungor aslinda mezardan 15 iskelet ciktigini itiraf edeceklerdi.Raporu imzalayan tek Halim Baki Kunter’dir.!!!

    Ve ne yazikki iki universiteye sahip Eskisehir hala bu hurafeye uyduruk mezara inaniyorlar…

    Cevapla

  104. Ahmet
    Mar 02, 2013 @ 12:56:06

    Dikkat ettimde hiç Erzurum diyen yok vardır bundada bır hayır ama şu varki Tapduk Emrenın de turbesı Erzurum da ve yan yanalar ayrıca Yunus Emrenın turbesının tasları yana yatık durumda köylü bir kac kez bunu düzeltmek istedı fakat ertesı gunun sabahı taslar tekrar eskı halını almıs olarak goruldu ve ölece bırakıldı….Saygılar

    Cevapla

  105. Meryem Büncü Kaynaklı
    Mar 07, 2013 @ 13:51:31

    Bu devirde yaşamış bir dervişin sözüdür. Faruk Dilaver diyor ki Türkiye’nin pekçok yerinde mezarı var ve hepsinin başında manen hazır bekliyor. Maddeden arınmış böyle bir zat için bu tartışma niye anlamadım.

    Cevapla

  106. Mehmet Aksay
    Nis 21, 2013 @ 12:56:39

    Eskişehir’deki sahtekarligi Huseyin Avni Cinozoglu cok guzel ifade etmis:

    TÜRKİYE’DE SAHTEKÂRCA İNŞA EDİLEN MODERN BİR YUNUS EMRE MENKIBESİ ESKİŞEHİR SARIKÖYDE BULUNAN İSKELET “YUNUS EMRE’NİN İSKELETİ” DİYE DÜZENBAZCA VE SAHTEKÂRCA TÜRK BİLİM ADAMLARI TARAFINDAN İLANI SKANDALDAN DA ÖTE EDEBİYAT TARİHİNE KARŞI EVET TÜRKİYE HALKINA KARŞI YAPILAN BİR SÜİKASTTIR.

    “Sarıköy’de anıtın inşası devam edilirken Yunus’un mezarı Halim Baki Kunter, Ahmed Adnan Saygun, Kemal Güngör, Raci Temizer ve Hasan Bıçakçı’dan oluşan bir ekip tarafından 28 Haziran 1947 Cumartesi öğleden önce açılacak BİR ELİ BAŞININ ALTINDA, BİR ELİ KALBİNİN ÜZERİNDE BOZULMAMIŞ HALDE YATAN BİR İSKELETE ULAŞILDI.

    Ekipteki uzmanlar tarafından yapılan antropolojik inceleme bu iskeletin ALTI YÜZYIL KADAR ÖNCE SEKSEN YAŞLARINDA ÖLMÜŞ TÜRKMEN SOYUNDAN BİRİNE AİT OLDUĞUNU GÖSTERİYORDU”

    Değerli Dostlar, Türk antropologlar elbette Amerikalı ya da Alman antropologlardan daha zeki ve bilgili olduğu için, ayrıntılı bir inceleme, labaratuvaturda teknik ameliyeler icra etmeksizin hemen mezar açılır açılmaz ânında bu iskelet TÜRKMEN KOCASI YUNUS EMRE ye ait. HEM DE SEKSEN YAŞINDA vefat etmiştir, kanaatine varıyorlar.
    Oysa Amerikalı bir antropolog olsa altı ay, bir sene fuzuli zaman kaybıyla bu iskeletin, laboratuar dâhil tüm tetkiklerini yaparak bir kanaate varırdı. Buradan anlıyoruz ki Türk antropologlar asla zaman ve vakit harcamadan ânında iskeletin kime ait olduğunu yaşını hatta Brakisafal, Dolikisafal gibi gereksiz bilimsel terimlere başvurmaksızın Türkmen iskeleti olduğunu anlıyorlar. Hemen bir bakışta bir iskeletin Rum, Türkmen, Ermeni, Boşnak olup olmadığı konusunda karar veren bu Türk antropologlar ile ve antropologı ilminde Türkiye’nin çok ileri olduğunu düşünerek, ne kadar övünsek azdır.
    O ân Yunus Emre’ye ait iskeletin nitelikleri, temsili fotoğrafı hızla ajanslardan, gazetelerin manşetlerine ve okul ders kitaplarına kadar ânında hızla yayıldığı, tahmin olunabilir.

    En mühimi YUNUS EMRE nin bu bulunan iskeleti; tarihi ve menkıbevi bütün bilgileri yüzde yüz doğrulamaktaydı. Zaten Türk “ilim” adamları, tarihte pek çok buna benzer, büyük başarılara imza atmışlardır.

    Hem BİR ELİ BAŞININ ALTINDA, BİR ELİ KALBİNİN ÜZERİNDE BOZULMAMIŞ HALDE YATAN BİR İSKELET, tahayyül edilen gönül insanı Derviş Yunus menkıbesini doğrulamaktaydı. “BİR ELİ KALBİNİN ÜZERİNDE”

    Hâlâ Ben Türkiye’de pek çok insanın, Yunus Emre’nin iskeleti hakkındaki bu doğru tarihi bilgiler nedeniyle mutlu olduklarını, düşünüyorum.

    Eskisehir’deki turbe sahtekarca yapilmis sahte bir turbedir..Eskisehir’in Yunus Emre ile hic bir ilgisi yoktur…

    Cevapla

  107. tuana yıldız
    Eki 30, 2013 @ 17:48:27

    bu benim performans ödevim iyiki hoca bunu bana vermiş çok güzel biri

    Cevapla

  108. sekiş
    Eki 30, 2013 @ 17:52:07

    çok güzel

    Cevapla

yahya gürsoy için bir cevap yazın Cevabı iptal et